Η εργοθεραπευτής Μανησιώτη Αικατερίνη που βρίσκεται στην Καστοριά δέχεται στο ιατρείο της καθημερινά κατόπιν ραντεβού. Με έντονο το συναίσθημα της ευθύνης αντιμετωπίζει το κάθε περιστατικό με εχεμύθεια και πολύ αγάπη για τον συνάνθρωπο.
Η Εργοθεραπεία είναι επιστήμη αποκατάστασης που προωθεί θέματα της υγείας, παρέχοντας στους ανθρώπους τη δυνατότητα να εκτελέσουν ουσιαστικές και σκόπιμες δραστηριότητες.
Λογοθεραπία είναι η επιστήμη που ασχολείται με τις διαταραχές λόγου, φωνής ομιλίας και μάσησης – κατάποσης σε παιδιά και ενήλικες, όποια κι αν είναι η αιτία αυτών των διαταραχών: νευρολογική, εξελικτική ή λειτουργική. Αποσκοπεί στην ανάπτυξη της εξωλεκτικής και λεκτικής επικοινωνίας, την καθαρότητα της ομιλίας και της φωνής και στην παραγωγή λόγου των βαρήκοων.
Η Ειδική διαπαιδαγώγηση ή αλλιώς ειδική αγωγή, είναι η επιστήμη που ασχολείται με την εκπαίδευση παιδιών/εφήβων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έχοντας ως στόχο την ενσωμάτωσή τους είτε στο σχολικό πλαίσιο , είτε στα ατομικά προγράμματα μάθησης .
Ο Αυτισμός είναι αναπτυξιακή διαταραχή, που χαρακτηρίζεται από μειωμένη κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία, καθώς και από περιορισμένη, επαναλαμβανόμενη και στερεότυπη συμπεριφoρα.
Η δυσλεξία εντάσσεται στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, κατά την οποία το άτομο, μικρής ή μεγάλης ηλικίας, παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάλυση των λέξεων. Παρατηρείται σε όλους τους πολιτισμούς που έχουν γραπτή γλώσσα και δεν έχει σχέση με τη νοητική αναπηρία.
Τα κυριότερα χαρακτηριστικά της υπερκινητικότητας είναι η αυξημένη κινητική δραστηριότητα και ομιλία. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ κινούν τα χέρια και τα πόδια τους νευρικά, στριφογυρνούν στη θέση τους ή σηκώνονται στην τάξη χωρίς να πάρουν άδεια. Είναι ανήσυχα και η κίνησή τους είναι βιαστική και αδέξια.
Η Πρώιμη Παρέμβαση δεν είναι παρά η θεραπευτική προσέγγιση βρεφών και νηπίων έως την ηλικία των 3 ετών. Η πλειονότητα των γονέων θεωρεί πως η ηλικία των 3-4 ετών είναι η κρίσιμη προκειμένου να διαπιστωθεί η αναγκαιότητα ενός θεραπευτικού προγράμματος.
Ένας παιδοψυχολόγος είναι ένας εκπαιδευμένος ειδικός ψυχικής υγείας που βοηθάει τα παιδιά να επιλύσουν τις συναισθηματικές συγκρούσεις,
Οι κυριότερες ενδείξεις για την ύπαρξη μαθησιακών δυσκολιών είναι οι εμμένουσες δυσκολίες στην ανάγνωση, στη γραφή και στα μαθηματικά